Otto motor

Eksperimentalni postav sa Otto motorom razvijen je kako bi se mogla izvršiti validacija upravljački orijentiranih matematičkih modela motora, te kako bi se mogli provjeriti različite metode upravljanja motorom i pogonom. Postav je opremljen Briggs & Stratton motorom iz serije Vanguard. Motor je četverotaktni, dvocilindrične V izvedbe, snage 14 KS. Brzi servo-sustav dodan je kao programabilni opteretni motor. Postav je opremljen i elektroničkim gasom, nizom senzora, te upravljačkim računalom.

Kako bi se udovoljilo novim spoznajama i idejama, eksperimentalni postav kontinuirano se poboljšava.

Zahtjevi koji su najznačajnije odredili izradbu eksperimentalnog postava su slijedeći:

Mogućnost detaljnog istraživanja prijelaznih pojava u usisnom kolektoru. Kako bi se osigurala eksperimentalna analiza stanja zraka u usisnom kolektoru, ugrađeni su različiti senzori brzog odziva, poput senzora tlaka (14), senzora temperature zraka u usisnom kolektoru (15), senzora temperature stijenki kolektora i senzora masenog protoka zraka (13). Izvorni usisni kolektor B&S motora značajno je prerađen i proširen, kako bi se omogućio smještaj senzorima, te kako bi proporcije usisnog kolektora što više odgovarale proporcijama uobičajenim kod modernih automobilskih motora.

Dinamički programabilni opteretni moment. Električni servo-sustav visokih dinamičkih značajki (2,3) korišten je kao opteretni motor (programabilna kočnica). Dinamički simulator opterećenja, koji radi u realnom vremenu, dio je cjelokupnog upravljačkog programa, i razvijen je kako bi vjerno simulirao stvarne uvjete opterećenja automobilskog pogona. Električni servo-sustav također radi i kao elektropokretač, kako bi se izbjeglo ručno paljenje benzinskog motora.

Kvalitetno i prihvatljivo mjerenje momenta motora. Da bi se izbjeglo skupo mjerenje momenta motora pomoću mjernih osovina ili prirubnica, izrađena je rotirajuća noseća konstrukcija benzinskog motora. Moment motora mjeri se posredno, mjerenjem reakcije o podlogu pomoću razmjerno jeftinog i brzog senzora sile (18). Noseća konstrukcija benzinskog motora pomična je, zbog lakšeg održavanja, te eventualnih dogradnji.

Primjena elektroničkog gasa. Komercijalni elektronički gas (10) dodan je postavu, i preko osovinice pogoni zaklopku standardnog rasplinjača benzinskog motora (12). Dakle, on je vanjski DC servo-sustav koji omogućava precizno pozicioniranje zaklopke rasplinjača, umjesto standardnog rješenja sa sajlom, koje je trajno izbačeno. Tako je omogućeno računalno upravljanje benzinskim motorom, i olakšani su identifikacijski eksperimenti.



  1. 1. B&S 14 HP V-Twin SI engine
  2. 2. Load servo-machine
  3. 3. Frequency converter
  4. 4. Control computer with data acquisition cards
  5. 5. Chopper and signal processing system
  6. 6. Force sensor amplifier
  7. 7. Cable to external braking resistors
  8. 8. Fuel tank
  9. 9. Battery (12 V, 45 Ah)
  10. 10. Electronic throttle body
  11. 11. Intake manifold extension
  12. 12. Carburetor
  13. 13. Air mass flow sensor
  14. 14. Pressure sensor
  15. 15. Temperature sensor
  16. 16. Thermocouple amplifier
  17. 17. Coupling
  18. 18. Force sensor

Slika 1. Fotografija eksperimentalnog postava Otto motora